Zadanie należy rozwiązać i przesyłać do 8 grudnia do godz. 23:59. Rozwiązania powinny zostać przesłane poprzez konto założone opiekunom drużyny na platformie moodle.

 

 

 

PRZESYŁANIE ZADAŃ

Witajcie w X tygodniu Ligi Sprawiedliwości!

 

Julia, chrześnica profesor Rembojarskiej jest bardzo lubiana i szanowana w szkole. Koleżanki i koledzy ufają jej, zwierzają się ze swoich problemów i czasami proszą o radę. Przez wzgląd na dobrą sławę Julia została poproszona o objęcie funkcji mediatora rówieśniczego. 

Od tamtej pory regularnie pomaga uczniom w dojściu do porozumienia. Ostatnio zauważyła, że w klasie o profilu matematycznym narasta konflikt między dwoma koleżankami, Magdą i Oliwią, które są bardzo ambitne. Julia zamierzała zachęcić je do mediacji, jednak dziewczyny zgłosiły się do niej pierwsze. Kiedyś były dobrymi koleżankami, więc zależało im na zakończeniu sporu.

 

Po zaakceptowaniu zasad mediacji, które przedstawiła Julia, Magda jako pierwsza zabrała głos: „Nie wiem co się ostatnio dzieje na matmie. Kiedyś to ja byłam najaktywniejsza, rozwiązywałam przy tablicy wszystkie zadania dla chętnych i matematyczka bardzo mnie doceniała. A od niedawna Ty ciągle mi się wcinasz. Nie przeszkadzało mi to dopóki nauczycielka stwierdziła, że mamy w klasie nowego matematycznego geniusza. Może to głupie z mojej strony, ale poczułam się zła, gorsza i że tracę szansę na udział w tym konkursie międzyszkolnym. Dlatego zaczęłam Cię obgadywać przy kumplach z klasy.”

 

Następnie wypowiedziała się Oliwia: „To prawda, że zaczęłam się mocno starać na matematyce. Chcę iść na konkurs, o którym wspomniałaś. Może na niego jechać tylko jedna osoba ze szkoły, a do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody finansowe. Takie pieniądze przydałyby mi się na studiach. Nie potrafiłam Ci powiedzieć wcześniej, że chcę wziąć udział, bo bałam się, że wściekniesz się jeszcze bardziej. Wiem jak Ci zależy na wizerunku matematycznego geniusza. Mam jednak nadzieję, że zrozumiesz moją sytuację i przestaniesz mnie oczerniać przy ludziach z klasy.”

Mediacja toczyła się dalej, a Julia czuła, że dziewczynom uda się dojść do porozumienia.

 

Zadania:

  • 1. Wyjaśniajcie, czym jest mediacja rówieśnicza i jakie może przynieść korzyści.

  • 2. Sporządźcie listę zasad, które Waszym zdaniem powinny obowiązywać uczestników mediacji.

  • 3. Stwórzcie post zachęcający młodzież do mediacji rówieśniczej.

Zadania 1-3 wykonajcie w formie multimedialnej (np. krótkiego filmu, relacji, zdjęć), przy użyciu dowolnej techniki.

  • 4. Przygotujcie w formie pisemnej projekt ugody między Magdą i Oliwią. 

Tydzień X